Įkurta 2007 m., „Lesė“ užsiima gyvūnų globa ir sterilizacija. Nuo įsikūrimo radome namus daugiau nei 1700 gyv. ir finansavome sterilizaciją daugiau nei 2100 gyv., dėl kurių nereikalingų gyvūnų skaičius turėtų būti mažesnis bent 8300 per metus.
Loading
LT / EN
paremk apie mus naujienos Vilnius Kaunas Jonava Tautmilė Pasvalys sterilizacija savanoriams naudinga

Komentarai

Irene (19:49) >>
Eugenija, nepaprastai ačiū už pasiūlymą, perduosiu Jūsų žinutę globėjai, ir lauksime...
Eugenija (16:19) >>
sveiki. sia savaite persokeliam su kambarioke i nauja bendrabuti KAune. kiek zinau, ten daug zmoniu...
Vikikute (12:02) >>
Tik dabar atnaujino statusą.
Irene (23:53) >>
Bima yra tiesiog fantastiška šunytė, neįsivaizduoju, kaip ji dar nesurado savų namų, tokia...

A.Šliogeris: būtinybė užkasti šuniukus ir kačiukus

Nuo tilto numestam šuniui Pipirui tekusi tragiška lemtis Lietuvoje paskatino diskusijas apie žmonių elgesį su gyvūnais. Parlamentarai iškart ėmėsi iniciatyvos sugriežtinti bausmes gyvūnų kankintojams. Vis tik Vilniaus universiteto profesorius, filosofas Arvydas Šliogeris sako, jog visais atvejais svarbu atsižvelgti į aplinkybes, ir pasakoja, kad kaime žmonės užkasa ką tik atvestus šuniukus, nes niekas nesutinka paimti jų auginti.

„Įsivaizduokite, jeigu ta kalytė atsiveda tarkime šešis šuniukus, siūlo vienam, sako, ne, antram, ne, nereikia, nereikia, nereikia. Tai ką tada su jais daryti? Tai ir darydavo – užkasdavo. Aš prisimenu šitą dalyką. Čia yra būtinybė“, - DELFI pasakojo A. Šliogeris, kalbėdamas apie siūlymus sugriežtinti bausmes už elgesį su gyvūnais.

A.Šliogeris: sadizmas ir būtinybė – skirtingi dalykai

Vertindamas parlamentarės Dangutės Mikutienės inicijuotas Baudžiamojo kodekso pataisas, kuriomis už žiaurų elgesį su gyvūnais numatoma bausti viešaisiais darbais, bauda arba laisvės atėmimu iki 4 metų, filosofas A. Šliogeris sako, kad reikia skirti du dalykus – šlykštų bei nepateisinamą sadizmą ir paprastą būtinybę.

Pasak profesoriaus, Pipiro skriaudikas pasielgė tiesiog sadistiškai, tuo tarpu jei žmogus vištai nukerta galvą, dūriu į širdį paskerdžia kiaulę ar užkasa niekam neįsiūlytus šuniukus, tai – jau būtinybė ir už ją bausti nederėtų.

„Bobutei, kuri augina septynias vištas, reikia pavalgyti, pas ją atvažiuoja anūkas iš Vilniaus, tai ką jai daryti? Tai ji nukerta vištai galvą. Negi mes ją bausim? Tada nepjaukim kiaulių, uždarykim mėsos kombinatus, danų kiaulides“, - svarstė A. Šliogeris.

Pašnekovas pasakoja, kad jo žmonos sesers kalytė, vardu Nora, palikuonių yra susilaukusi jau keturis kartus, bet iki šiol vis pavykdavo juos išdalinti kaimynams arba kaimynų kaimynams. Tačiau filosofas sako žinantis ir tokių atvejų, kai šuniukų nepavyksta niekam įsiūlyti, tad tokiais atvejais jais būdavo atsikratoma.

„Mano žmonos sesuo turi labai simpatišką kalytę, vardu Nora. Jau keturios vados buvo, atsivedė maždaug po keturis labai gražius šuniukus. Tai ką pirmiausia daro? Pirmiausia, pasiūlo kaimynams, kaimynai savo kaimynams – žinote, kaime gi veikia tas telegrafas. Kiek žinau, iki šiol visus šuniukus iš jos paėmė“, - sakė A. Šliogeris.

„Įsivaizduokite, jeigu ta kalytė atsiveda tarkime šešis šuniukus, siūlo vienam, sako, ne, antram, ne, nereikia, nereikia, nereikia. Tai ką tada su jais daryti? Tai ir darydavo – užkasdavo. Aš prisimenu šitą dalyką. Čia yra būtinybė“, - pridūrė Vilniaus universiteto profesorius.

Gyvūnus sterilizuoja ir kaime

Kad kaime dalis žmonių atsikrato ką tik gimusių šuniukų ir kačiukų DELFI pasakojo ir savo pavardės atskleisti nenorėjusi Aldona (vardas pakeistas – DELFI). Tačiau, remiantis moters pasakojimu, toks mažųjų keturkojų likimas nėra dažnas reiškinys, nes daugeliui labai sunku ramia širdimi užbaigti tik prasidėjusį šuns ar katės gyvenimą.

„Prisimenu, kad vaikystėje vienus šuniukus turėjom, tai visus išdalinom, bet iš antros vados kalytes sudėjom į terbą ir prašėm, kad baba nuskandintų. Bet nuo tos dienos aš stengiuosi nelaikyti nei katės, nei kalės. Visi keturi mano katinai – vyrai, šunys – du, irgi vyrai, kad neparvestų vaikų“, - DELFI sakė kaime netoli Šiaulių gyvenanti Aldona.

Moteris sako, kad neblogai gyvenančios josios kaimynės bei sūnus savo augintines kates sterilizuoja – taip išvengiama ir problemų, ir širdies skausmo, kai tenka mažųjų gyvūnėlių atsikratyti.

„Kuris žmogus protingas, tai jau stengiasi, nebežudo, laiko ir išlaiko ir netgi daug metų. Medžiotojai nušauna kartais, kiek girdėjau. Pijokai tai nežinau, ką daro, nors pernai pametė prie mano durų kačiuką pūliuojančiomis ausimis. Tai išsigydžiau ir turiu gražiausią katiną“, - pasakojo Aldona.

A.Tereškinas: įstatymai žmonių neišauklės

Kultūrologas, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) dėstytojas Artūras Tereškinas sako, jog, jo nuomone, Baudžiamojo kodekso sugriežtinimas nėra pati geriausia priemonė kovai su žmonių žiaurumu.

„Įstatymas nėra išeitis, kuris pakeistų situaciją. Įstatymų pas mus daug, jie dažnai neveikia, o žmonių suvokimas, mentalitetas nuo įstatymų kaitos nepriklauso“, - DELFI teigė pašnekovas.

A. Tereškinas teigia manantis, kad geriausias efektas pasiekiamas žmones šviečiant. Tuo, pasak jo, turi užsiimti ir užsiima nevyriausybinės organizacijos arba įvairios gyvūnų globos draugijos.

„Aš manau, kad šioje srityje turi dirbti nevyriausybinės organizacijos arba organizacijos, kurios rūpinasi gyvūnais. Žmones reikia šviesti, kaip elgtis su jais, ką daryti, jei nebegali išlaikyti, jei daug gimė. Gal reiktų padaryti ką nors, kad sterilizaciją būtų prieinamesnė daugeliui žmonių“, - svarstė VDU dėstytojas.

Šaltinis: http://www.delfi.lt

aushra

Sukurta: 2009-12-02
Naujienos numeris: 3074
Peržiūrėjimų skaičius: 2366
Lankytojas: aushra

« grįžti

Komentarai

Fiesta (2010-01-03)
Gal aš ko nesupratau ar šis filosofas tikrai šių laikų. Mąstymas kaip - nerandu žodžių su kuo ir palyginti. Barbarizmu kvepia ir ne kitaip. Tamsuma.
Asta U. (2009-12-09)
Kaip skaidriausios ugnys nyksta ir blanksta saules sviesoje, taip prota, net genialuma nustelbia sirdies gerumas ( A. Sopenhaueris) ....negerb. filososfui vertetu isigilinti i siuos zodzius, nes jam su tokiu mastymu toli netgi iki nuosirdziu mazu vaiku...
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2009-12-08)
Gyvunai zudo del isgyvenimo, zmones - del malonumo (medziokle - sportas, azartas, mesa - skanu, oda/kainiai - grazu, madinga, prabangu...)
Cpokundra (2009-12-08)
Na pasaulis, kurį mes sukūrėme yra žiaurus, gamta rūsti-juk natūraliomis sąlygomis laukiniai gyvūnai taip ėda vienas kitą, sudrasko į skutelius ir suėda vienas kitų jauniklius ir pan. - žiūrint AnimalPlanetą apie laikinę gamtą gaila būna kokios gazelės jauniklio liūtų užspeisto į kampą. na bet tokie gamtos dėsniai. O žmonėms tas žiaurumas jau nebėra BŪTINYBĖ, juk išaugome iš akmens amžiaus, gi vystomės toliau, tobulėjame..nors LT vis dar laikinių kraštas, netgi filosofai čia taip keistai šneka, apie būtinybę 21 a. užkasinėti kačiukus. nesąmonė visiška
Angelina (2009-12-08)
Nu ,as viska suprantu.Man vyras pasakojo ,kad ir jo tevas uzkasdavo ,kai jis buvo mazas.O ka ,sake reikejo daryti ,visi taip dare .Nu tais laikais ,taip .Bet DABAR?Ir dar ne koks kaimo pijokelis ,o filosofas ,kad taip sneketu ,kad tai butinybe,Kai yra alternatyva,sterilizacija,tai jau baisu.Turetum kaip tik svesti zmones ,kad dabar jau nera tos butinybes ,nes yra kitu humaniskesniu budu isvengti nepageidaujamo prieaugio.Geda tikrai uz tokius filosofus.Juk pasaulis juda i prieki ,tobuleja.O ne vienoi vietoi stovi .Bet Sliogeris ,matyt ,uzstrigo,Netobulieja ir i prieki nejuda.
Banga111 (2009-12-07)
Visad domėjausi Šliogerio filosofija, ji man buvo priimtina, bet dabar.... Manau puikus Astos136 posakis- šliogeriai.Reiks nuo šiol taip vadint pusgalvius.
Banga111 (2009-12-07)
spaudoje buvo straipsnis, prieš kokius 5 metus, apie jauną vaikiną, žudiką, perpiovusį gerklę, merginai. Jis pasakojo, kad vaikystėje motina liepdavo laikyti avytę, kol ji perpiaus gerklę. Jis po to visad verkdavęs, bet motina į tai nekreipė dėmesio.
Serioza (2009-12-05)
Perskaiciau si straipsmi dar Delfyje pacia pirma diena. Nesupratau tik-kas cia MARAZMINIS ar Sliogeris (net nebepavadinsi jo profesorium) ar Delfio redaktoriai? Tokie pasisakymai su vis neturetu iseiti i dienos sviesa. Ju net neverta komentuoti. Tokiu ir panasiu isvedziojimu - BUTINYBE zudymas yra ar SADIZMAS negali buti. ZUDYMAS YRA ZUDYMAS.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2009-12-03)
Aš nesutinku su tuo,kad pasaulis yra žiaurus. Tai mes jį sukuriam žiaurų.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2009-12-03)
Kad bent didesnė dalis žmonių nustotų valgyti mėsą - realu. Vegetarų ir veganų, kiek žinau, daugėja ir jų pasaulyje turėtų būti apie ketvirtis milijardo jau dabar. Nekalbu apie tuos atvejus, kai žmonės gyvena ekstremaliomis sąlygomis - pvz. Aliaskoje, kur be mėsos neišgyventų, bet daugelis pilnai galėtų nustoti vartoti ar bent vartoti mažiau, jeigu tik norėtų.
Cpokundra (2009-12-03)
Žinoma, kad žiauru, kapoti galvas gyvuliams, kurių mes mėsą valgome-bet turbūt nerealu, jog žmonės nustotų valgyti mėsą, nešioti kailinius ir pan. -vat kame yra bėda. pakeisti visą šitą pramoninę sistemą-pramoninio mėsos ir paukštienos produktų išgavimo būtų tas pats kas pakeisti pasaulį-netikiu, kad taip gali nutikti. O dėl naminių gyvūnėlių, kurių statusas šiame pasaulyje yra žmogaus draugas-galbūt bent tai galima pakeisti, kad keistųsi žmonių požiūris, jog negalima skriausti, užkasinėti ir pan.. O dėl maistui skirtų gyvūnų..taip, pvz. japonai baigia išnaikinti mėlynuosius banginius, kurie jų šalyje laikomi delikatesu, korėjiečiai ryja šunis ir pan. pasaulis žiaurus..bet ką čia postringauti kai aš pati valgau mėsą-kalbėti tokia tema iš mėsėdžio pusės gaunas gryna demagogija...
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2009-12-02)
Košmaras... Labai teisingai Dejavu pasakė, kad būtinybė yra tada - kai nėra alternatyvų... Bet nesuvokiamas man dalykas yra ir tai, kad didžiajai daugumai žmonių numesti nuo tilto šunytį ar nužudyti kačiukus yra žiauru, tuo tarpu kastruoti be narkozės, visą gyvenimą laikyti narvuose, kapoti galvas, pjauti gerkles it kt. ėriukams, viščiukams ar paršeliams... NĖRA žiauru???
Cpokundra (2009-12-02)
Tikrai, man irgi bjauru paliko paskaičius-krito jo autoritetas tiesiog akyse-šneka Šliogeris, kaip viduramžių kaimo bobutė...Bet gal negali pykti-girdėjau, kad serga žmogus, psichika jo negaluoja, iš namų neišeina-tai ir šnekos tokio lygio. Na ką padarysi-tik skaudu, kad profesoriaus pasisakymai spaudoje nubraukia visas svetimoms kančioms neabejingųjų pastangas...
Dejavu (2009-12-02)
Sunku patikėt, kad filosofas, profesorius taip paviršutiniškai savo pažiūras dėsto... Apie būtinybę šneka. Būtinybė yra tada, kai nėra kitų alternatyvų... o čia yra žmonių apsileidimas ir per daug pragmatiškas požiūris į gyvūną, nepagalvojant apie jo kančias. Visų pirma, kales reikia sterilizuoti, jeigu jų nesužiūri - va čia yra būtinybė, kad mišrūnų ir benamių nedaugėtų - reikia ir kaimuose tokius dalykus aiškint, mano nuomone, čia ne pasiteisinimas, kad va, žmogus kaimietis, tai jam ne sterilizacija galvoje, reikia šviesti žmones, o ne apie būtinybę užkasti naują gyvybę šnekėt. Juolab, kad ne šiaip žmogus šneka, o turintis autoritetą, išsilavinęs, profesorius. Kitas dalykas, kuris mane nustebino (kaip ir vieno parlamentaro analogiškas komentaras kažkuriame straipsnyje) - tai filosofiniai pamąstymai apie bobutes, kurios kerta vištoms galvas. Profesoriaus lygis krito tiesiog akyse, jeigu prieš komentuodamas nesugeba išsiaiškinti teisės akto - baudžiamoji/administracinė norma už žiaurų elgesį su gyvūnais yra netaikoma, kai gyvulys skerdžiamas maistui, jau seniai tai yra išaiškinta - juk kitaip visą mėsos pramonę galėtumėm baudžiamojon atsakomybėn traukt... p.s. Yra toks profesorius Gary L. Franzione, dėsto teisės filosofiją, taip pat už gyvūnų teises kovoja, tai pagalvojau, kaip jis skaniai pasijuoktų, mūsų profesoriaus samprotavimus paskaitęs :)
Aushra (2009-12-02)
Deja, universitetas suteikia žmogui tik žinių, bet ne proto ar erudicijos.
Polio-mama (2009-12-02) (foto)
Ilona, visiškai pritariu. Mokslo vardai mąstymui nei trukdo, nei padeda:)
Ilonakolit (2009-12-02) (foto)
Kažkur jau rašiau, bet pasikartosiu: išsilavinimas, užimamos pareigos ar padėtis visuomenėje intelekto lygiui didelės įtakos nedaro. Ką puikiai matom šio "tipo" filosofo pavyzdžiu. Prisikūrė pats sau žmogelis terminų ir įsivaizduoja esąs profesorius, o kai kalba pakrypsta apie paprastus gyvenimiškus ir kasdienius dalykus, atsiskleidžia visas žmogystos menkumas ir dvasinis skurdas. Gėda Vilniaus Universitetui, kad tokius "dėstytojus" prileidžia prie jaunosios kartos pasaulėjautos formavimo.
Angelina (2009-12-02)
Man tik keista ,kad toks issilavines zmogus ,profesorius ,filosofas ir nesupranta rysio tarp elgesio su gyvunais ir elgesio su zmonem.Pirma pakelia ranka pries gyvuna ,paskui pries zmogu .Pirma atsikrato gymusiais gyvuneliais ,paskui gymusiais vaikais ,kai ju per daug.Ar ne tas pats pas mus?viena ,du vaikus augina ,Kai ju 5 ,ai per daug ,pasmaugsiu.4 -as gime ,per daug i siuksliu konteineri .Priejo iki to ,kad atidaro kudikiu langelius,kad motinos ten kudikius nestu,o ne i siuksliu konteinerius,kaip nereikalingus kaciukus .Siaubas ir tiek ,tai jiei tokie zmones to nesupranta ,ta ka noreti is maziau issilavinusiu.
Mune58 (2009-12-02)
GRIEŽTAS NE, kas liečia gyvų naujagimių užkasinėjimą. Jeigu taip atsitinka, kad yra prieaugis ir nėra jų kr dėti, tai yra humaniškesni metodai - gyvūnų migdymas. Be žmonėms labiausiai rūpi pinigai, todėl atlikus tokį "Žygdarbį", nereikia mokėti pinigų nei už migdymą, nei už gyvūnų utilizavimą. iki ko mes dar nusirisime..., nežinau.
Kary (2009-12-02)
Čia kaip užvakar rodė per TV apie žmogų-gyvatę, kad jei šeima negalėdavo išmaitinti Lotynų Amerikoje- išnešdavo į džiungles ir palikdavo krepšelyje. Ir toliau jau Dievo valia- ar išgyvens Mauglis, ar bus kažkam pietūs. Ir mes tuoj tokie patys būsim.
Filia (2009-12-02)
tikras švonderis ("Šuns širdis"). "Filosofas" nežino, kad: "Nuostabiausia sielos muzika - tai gerumas" (R.Rolanas)
Aushra (2009-12-02)
Tipiškas filosofo požiūris, galima pagalvoti, kad tebegyvena Aristotelio laikais. Po tokiu straipsnių visuomenei visos kalbos apie sterilizaciją-perniek.
Asta136 (2009-12-02)
Na ir profesorius, tikras šliogeris.Nusišneka visai, baisu ,kai taip kalba mūsų inteligentija.
Polio-mama (2009-12-02) (foto)
Dar vienas geras iš DELFI "Iš istorinių analų: XXI a. Lietuvos kaimas -tais laikais žmonės dar nežinojo, kad neveisiamus gyvūnus galima sterilizuoti ir kastruoti, todėl užkasdavo gyvus pakrūmėse ir apie tai dar pranešdavo žiniasklaidoje. Tais laikais kitokios išeities nebuvo."
Polio-mama (2009-12-02) (foto)
O man ne gėda. Aš pasibaisėjau. Ko norėti iš imbecilo Beniuko, jei a la profesorius jam pritaria. Teisingai kažkas parašė DELFI komentaruose. Jei tokia yra logika, nėra ko smerkti tas moteris, kurios savo kūdikius pamazgų duobėse skandina. Juk situacija identiška: "prieauglis" nepageidautinas, vienam pasiūlė neėmė, kitas irgi neėmė, štai ir... Turbūt Šliogeris visai smegenis pragėrė.
Irmulia („Lesė“, Vilnius) (2009-12-02)
Sorry, bet geda man, kad VU PROFESORIUS taip kalba... kokiais laikais jis gyvena...


Komentarus gali palikti tik prisijungę lankytojai.
Viešoji įstaiga „Lesė“. Įm. kodas: 300709225. Adresas: Savanorių pr. 33-91, 03128 Vilnius (laiškams).
Tel. 8-605-33452 (Vesta). El. paštas: info@lese.lt. Bendra a/s: LT647044060005976183 (SWIFT: CBVILT2X)
Statistika Prisijungę: 101