Įkurta 2007 m., „Lesė“ užsiima gyvūnų globa ir sterilizacija. Nuo įsikūrimo radome namus daugiau nei 1700 gyv. ir finansavome sterilizaciją daugiau nei 2100 gyv., dėl kurių nereikalingų gyvūnų skaičius turėtų būti mažesnis bent 8300 per metus.
Loading
LT / EN
paremk apie mus naujienos Vilnius Kaunas Jonava Tautmilė Pasvalys sterilizacija savanoriams naudinga

Komentarai

Eglusee (21:58) >>
Ką reiškia užmigdymas?????
Irene (19:49) >>
Eugenija, nepaprastai ačiū už pasiūlymą, perduosiu Jūsų žinutę globėjai, ir lauksime...
Eugenija (16:19) >>
sveiki. sia savaite persokeliam su kambarioke i nauja bendrabuti KAune. kiek zinau, ten daug zmoniu...
Vikikute (12:02) >>
Tik dabar atnaujino statusą.

Kad nesikankintų morališkai – nuskriausta fiziškai (labai prašome visuomenės pagalbos)

2010 m. liepos 20 d. popietė. Prasiveria Vilniaus gyvūnų globos namų vartai, pro kuriuos įeina vyras, vedinas gražia, jauna, truputį išsigandusia, į vilkutę panašia kalyte. Vyras pasuka prie priėmimo kambario durų. Šeimininko akyse -  parašyta: „noriu greičiau atsikratyti papildomos burnos šeimoje“, šunelės akyse – „labai bijau, užuodžiu mirtį“.  

Vyksta trumpas pokalbis su įstaigos personalu, kurio metu pilietis sužino, kad priimami tik iš anksto vietą rezervavę ir tik skiepyti gyvūnai. Tautiečio veide nuostaba: „kaip čia dabar, visada priimdavo visus ir iš karto“. Matyt nemenką patirtį tokio gyvūnų atsikratymo, nubloškiant juos valdiškų įstaigų žinion, turintis vyras trumpam susimąsto ir jau ko gero negirdi jam skirtų patarimų ieškoti kitų alternatyvų: dovanoti šunelį iš namų skelbimų pagalba, kreiptis į kitas globos įstaigas. Galva plyšta nuo minties, kaip viską greičiau užbaigti ir dingti. Minutėlę pastovėjęs, kalbos dovanos atrodo netekęs vyras su vis labiau iš baimės drebančia augintine pasuka vartų link.   

Po to viskas vyksta, kaip pagreitintoje filmo juostoje: augintinė virpančiom nuo skubėjimo rankom rišama prie teritorijos tvoros. Žaibiškai daromi vartai, už kurių nekantriai laukia, šokti iš vietos pasiruošęs automobilis. Kalytės gailus cypimas susimaišo su gaivališku variklio riaumojimu, kuris per kelias sekundes nutolsta, risdamasis kalnu žemyn. Šunytė konvulsingai tamposi ant smaugiančio ją pavadžio, bandydama, nors pašokusi paskutinį kartą pamatyti akis, tas akis, kurias ji mylėjo labiau už gyvenimą. Jų nebėra, jas amžiams nusinešė tas baisus, panašus į kvatojimą iš jos likimo, riaumojimas. Įstaigos darbuotojai išbėga į kiemą. Pavėlavo. Vyras nuo atsakomybės išsisuko, neišsisuko nuo valdiškų namų tik jo vargšė augintinė, kuri dar tos dienos rytą net įtarti negalėjo, kokia diena jos laukia. 

Jos kalinio numeris- 702. Aplink vien kameros, kuriose daug tokių, kaip ji: išduotų, pamestų, sugautų. Ji verkia. Verkia gailiai, tyliai ir nuolat. Jos verksmas pradeda erzinti kai kuriuos įstaigos darbuotojus. Žmogus turėtų suprasti, kas darosi jos širdyje, turėtų ieškoti civilizuotų sprendimo būdų, bet ne visiems žmonėms duota mylėti, gailėti ir gelbėti gyvybę. Atrodo – taip paprasta: mes gyvename visuomenėje, ne vieni, kaip pirštai negyvenamoje saloje, todėl, jei kažkas neturi tos dievo dovanos užjausti, išgelbėti, priglausti – turi kreiptis į šalia esantį, kuris apdovanotas gamtos tomis savybėmis. Įstaigos vadovas nesikreipė, jis savo gailestį išduotajai išreiškė tiesiog sveikam protui nesuvokiama forma – jis ją jauną, sveiką, dar neužsikrėtusią jokia grindos infekcija sunaikino, sunaikino tik todėl, kad ji stresavo, liūdėjo ir jam jos buvo gaila. Tokį paaiškinimą gavo LGGD Vilniaus skyrius, paklausęs, kaip galėjo atsitikti, kad nesikreipiant į kitas organizacijas, buvo nužudytas sveikas gyvūnas, nelemtame 14 d. karantine tepraleidęs 2 dienas nuo 20 d. pavakarės iki 23 d. ryto.  

Gailestis nugalėjo. 23 d. popietė grindos patalpose jau buvo rami, niekas neverkė, niekas nestresavo. Ten esantys „globotiniai“ bijojo verkti, nes žinojo, kad jų „pagailės“. Bijo jie verkti ir šiandien, jie gūžiasi tolimame narvo kamputyje. Bet iš patirties galiu pasakyti, kad toks elgesys remiantis grindos nuostatomis taip pat yra vertas „gailesčio“, nes gyvūnas vadinasi yra bailus, neprognozuojamas ir neperspektyvus. Lojantis gyvūnas taip pat nelabai gerai – galima įžiūrėti agresiją, o agresyvūs gyvūnai irgi nusipelno „gailesčio“.   

Pakeisti Vilniaus gyvūnų globos namų personalo pasaulėžiūrą, įdiegti jiems tikrus gailesčio, meilės gyvūnams jausmus – per sunkus darbas, praktiškai neįmanomas, nes jie jau per ilgai, daug daug metų savaip mylėjo, gailėjo ir įprato taip mylėti pas juos patenkančius.

LGGD Vilniaus skyrius nori pabandyti keisti visuomenės požiūrį į gyvybę, keisti požiūrį į pareigą ir atsakomybę, todėl LABAI LAUKIAME PAGALBOS IŠ VILNIAUS MIESTO GYVENTOJŲ.  Gal jūs pažįstate šios kalytės nuotraukoje šeimininkus, gal ji gyveno jūsų kaimynystėje. Labai prašome, atpažinus šunytę, paskambinkite Rūtai tel. nr. 8 686 57137  arba Rasai tel. nr. 8 606 50618.  

Ačiū jums labai ir atleiskite už nelabai išraiškingą du kartus per dvi dienas žiauriai nuskriaustos kalytės nuotrauką. Ji daryta grindoje ir ko gero, įvertinus tai, kaip su ja pasielgė jos buvęs šeimininkas, yra vienintelė per visą labai trumpą (3 m.) jos gyvenimą. Net JOS vardo, deje, išbėgdamas pilietis nepasakė. Ji taip ir liks mūsų atminty numeris 702.

manta61

Sukurta: 2010-07-27
Naujienos numeris: 4406
Peržiūrėjimų skaičius: 1426
Lankytojas: manta61

« grįžti

Komentarai

Juste (2010-08-02)
Sutinku, bet savaime niekas nepasidaro. Kai turime ribotus isteklius visomis prasmemis, jeigu norime kad Grindoje gyvunu kiekvienais metais mazetu, ir nebebutu tokiu istoriju kaip si, turim SIANDIEN investuoti i sterilizacija. Siandienines padeties mes negalim pakeisti, galim asaroti, keiktis, kaltinti visus, bet faktas tas kad dabartinio gyvunu pertekliaus nera kur deti, ar 10 dienu palaikyti ar 14 dienu palaikyti, nieko is esmes nekeicia, cia gaunas tiesiog emocine masturbacija, nepykit uz issireiskima. Jeigu prieglaudos turetu aisku tiksla ne verkti kaip blogai, o uzsibrezti kad nuo siol kiekvienais metais sumazinsim beglobiu gyvunu skaiciu po 15% per metus, tai visas tukstantines aukas turetume skirti sterilizajai - iskaitant ir tuos vargsus gyvunus kurie vargsta kaimuos, ko dabar nera, nes visi laukia geresniu laiku. Taip, zinoma, gyvunai migdomi, gaila, bet visi zinom kad kitos iseities nera. Nebent siulote Grindai nupirti 100 hektaru zemes, aptverti tvora ir ten isleisti 5000 gyvunu. Jei atvirai, tai zinant sio suns sansus, tai jam dabar vaivorykstes saly daug geriau. Patys zinom kokia situacija su dovanojimu ir koks % gyvunu patenka i tas retas "geras rankas", o kiek prie budos su bliudu koses arba pasidziaugimui metams, o paskui gimsta vaikai, alergija ir vel i prieglauda. Lietuvoj suniu geriau is viso negimti. Ir uzmigdymas nera baisiausia mirtis. Visi mirsim, ir ne vienas su blogesniu likimu negu sitas suo.
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-08-02) (foto)
Cherry, ne visuose kaimuose toks poziuris... Tiesa pasakius, net nustebau siais metais pakalbejus su mociute apie kaimo kates... Tikrai nemazai zmoniu net ir kaime jas jau sterilizuoja... Bet gal cia nuo zmogaus ir nuo kaimo(aplinkos ir kitu zmoniu poziurio) priklauso.
Cherry (2010-08-02)
Taip, Juste, tai jau nenuginčijamas pasiekimas, bet aš galvojau apie kitą realybę - mūsų provincijos (ir ne tik) realybę - lengviau užkasti paskandinti ( apie tuos nesužinosime), palikti pamiškėj, patvory ar prie 'grindų' vartų, negu leisti pinigus sterilizacijai.
Juste (2010-08-02)
Cherry, sterilizacija yra utopija musu galvose. Sitiems gyvunams tai realybe http://www.lese.lt/lt/sterilizuoti.
Cherry (2010-08-02)
P.S. Tikiuosi, kad šios istorijos moralas - štai kas gali nutikti jūsų augintiniui, kurio išsižadate. dar viena utopija.
Cherry (2010-08-02)
Vikikute, visada pasisakiau už "konstruktyvų dialogą", jei jis įmanomas. Ir dėl "taisyklių" galiu tik pritarti. Ir suprantu, kai trūksta gardų, kažkam tenka užleisti vietą...Bet tikriausiai galima ieškoti išeities. Penktadienį buvo kitokiu būdu - ne eutanazija - atlaisvinti 4 gardai, o šiandien jie jau užpildyti. O savaitgaliais Grinda nevažinėja po gatves gyvūnų gaudyti. Tad gal viešumas nors tautiečių galvose ką nors pramuš...Nors vargu.
Cherry (2010-08-02)
Juste, žinau, kad statistika liūdna. Ir dažniausiai pritariu Jūsų išsakytoms mintims. Sutinku ir su Jūsų teiginiu apie taisyklių laikymąsi (arba nesilaikymą). Taip, reikia propaguoti sterilizaciją, taip mažinant nepageidaujamų - nereikalingų gyvūnų populiaciją. Tai ilgas procesas. Gal kada nors...Bet migdyti gyvūną vien todėl, kad jis nesusirgtų... Atleiskit, man kažkaip makabriškai skamba. Gal šita konkreti kalytė iš tiesų buvo problemiška (žmogaus kaltė) - nesužinosime. Būtent - nesužinosime. Kaip ir daugelio kitų istorijų. Jai nesuteiktas šansas -gal ji ir neturėjo jokio šanso. Šiuo atveju aš ginu viešumą. Ir tai, kad kiekviena gyvybė nepriklausytų nuo kieno nors valios ar nuotaikos. Tai tokia pat utopija, kaip ir visuotinė sterilizacija - kol kas.
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-08-02) (foto)
Cherry, butent todel, kad nera paaiskinimo, nematau prasmes iskart pulti, nes yra galybe galimu normaliu paaiskinimu. O kazkas ta diena visvien turejo buti uzmigdytas. Ir cia jau ne Grindos kalte, o zmoniu, priveisianciu per daug gyvunu. O kad jie pasirinko issaugoti kazkurio "nusipelniusiu" mirti, nes jau atsedejo karantina, gyvybe atimdami ja siai kalytei... na, padare klaida, bet ne del to, kad si kalyte geresne, tiesiog jiem reikejo buti saltakraujiskesniais ir laikytis taisykliu. Tik visai nenustebsiu, kai sekanti karta, po tokiu sujudimu, bus maldaujama, kad atiduotu be karantino koki gyvuna ir bus atsakyta "ne, mes turime laikytis taisykliu"
Juste (2010-08-02)
Cherry, tai Jus manote kad reikejo palaikyti suni 14 dienu, ji susargdinti ir tada uzmigdyti? Taip, yra sansa kad ji butu paeme. Bet tas sansas dabar nusisypsos kitam suniui. Tai kame sitoj istorijoj tragedija? Tradegija yra tame kad sis gime niekam nereikalingas, kaip ir tukstanciai kitu. Ir jeigu prieglaudos skirtu daugiau energijos sterilizacijos programoms, o ne kovai su vejo malunais, tai galbut situacija kazkiek keistusi. Man asmeniskai gaila visu 5000 gyvunu uzmigdomu Grindoje, kas is to.
Cherry (2010-08-02)
Norėjau nesikišti į diskusiją. Aišku, neaišku... Tokias istorijas reikia - būtina - viešinti. Ir kuo plačiau. Kuo emocingiau, nes tik taip galima pasibelsti į tautiečių širdis ir sąžinės likučius. Būtų, nebūtų paėmę kalytę...Gal ir nebūtų. Grinda nusižengė savo pačios nuostatams, o apie švonderį, ją atvežusį, ir kalbėti neverta. Mes nežinom, kokie buvo eutanazijos motyvai, todėl ir kyla klausimas (ir pasipiktinimas) - kodėl užmigdytas galimai sveikas gyvūnas, nesulaukus karantino pabaigos? Gl po šios istorijos kas nors akimirkai susimąstys, gal ir ne. Mano kaimynas Šakiuose, kurio šunį (neabejoju, jo paties prašymu) kirviu užkapojo draugelis girtuoklis, dabar vengia nosį iš kiemo iškišti - dėl to, kad istorija buvo paviešinta. O komentarai...Argi neįdomu sužinoti skaitančiųjų požiūrį? Jau man atleiskit, bet aš už tai, kad būtų viešinama ir milijoninė, ir milijonas pirmoji istorija. Kiekviena, jei įmanoma, epaaiškinta, todėl beprasmė, mirtis.
Juste (2010-08-02)
Manta, faktas tas kad atliekamami gyvunai turi buti migdomi, kitos iseities nera, gyvunu priveisiama daugiau negu ju yra norinciu juos auginti. Siuo atveju Grinda kaltinama, kad sis suo buvo uzmigdytas, o kitam suniui buvo duota 14 dienu daugiau? Ar tikrai yra skirtumas? Straipsnio esme parodyti kad Grinda nesilaiko taisykliu, o paskui einate prasyti kad jie duotu gyvunus be karantino, ir pykstate jeigu jie atsisako tai daryti. Jei atvirai, tai kai kurie pasisakymai patys sau priestarauja. Kai parasete kad gyvunu vagoneliuose nuo ligu ir karscio kaciukai stimpa, tai man zymiai kraupiau nei uzmigdymas.
Cherry (2010-08-02)
Lankytojas pašalino komentarą
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-08-02) (foto)
O del moters, kuri pasake, kad butu paemus, man del 1 katino skambino apie 10 zmoniu, kad paims, kol is tikro paeme. Fabiu jau domejosi 5, bet jis vis dar ne naujuose namuose... Taip kad as irgi galeciau paskambint ir pasakyt, kad noriu vieno ar kito jau uzmigdyto suns. Neaisku, ar ji ir butu paeme. Be to, neaisku, ar taip stipriai stresuojantis suo butu sulaukes tos 13 dienos.
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-08-02) (foto)
Manta, ar mano komentare buvo kaltinimas jums kad smerkiate Grinda? As pasakiau, kad vienintelis straipsnio motyvas galejo, mano manymu, buti noras sukelti diskusija. Kai zmones pradejo diskutuoti JUS juos smerkete. Butent del to ir sakiau, kad atrodo, jog straipsnis parasytas tam, kad sukelt pykcius. Tik perskaicius straipsni taip neatrodytu, bet paskaicius po to sekusius jusu komentarus kyla toks itarimas. O del kalytes... Na, kaip jau kazkam minejau, nemanau, kad "Grindos" vadovybei pirma galvon sovusi mintis buna "uzknisa suo, reik ji migdyt". Manau, pirma mintis buna "nebera vietos, reikia KAZKA migdyt". Na, ir gal siuo atveju visi 14d jau prabuve sunys buvo daug geriau besijauciantys/draugiskesni/perspektyvesni. Suprantu, kad net ir tokiu atveju geriau besilaikant taisykliu migdyti perspektyvesni suni, jei jis jau isbuves 14 d., nes taip "teisingiau", bet nezinau, ar tas sprendimas priimtas tik blogo norint.
Manta61 (2010-08-02) (foto)
Beje, pamiršau parašyti, vakar Rūtai skambino moteris, kuri pasakė, kad jei kalytė dar būtų gyva (o ji galėjo būti gyva, nes rytoj būtų dar tik ėjusi 13 -a jos karantinavimo diena) ji ją priglaustų, nes ji, kaip du vandens lašai panaši į tos moters augintą kalytę. Va, kaip galėjo susiklostyti šunės likimas, jei grinda būtų laikiusis savo pačių nuostatų, todėl visai nesuprantu, kodėl aš kaltinama tuo, kad smerkiu grindą, protu nesuvokiama
Manta61 (2010-08-02) (foto)
Vikikute, jūsų patarimu talpinti straipsnį į 15 min. pasinaudojome, dar jums neparašius komentaro, jis ten yra jau kelios dienos, o lesės svetainėje ateityje pažadu nebekelti straipsnių, kuriuose barama grinda už nekokybišką, nusikalstant net savo pačių nuostatoms paslaugos teikimą už mokesčių mokėtojų lėšas, kai nukenčia sveiki, jauni gyvūnai. Man kelia nuostabą, kad jums atrodo, jog "pats istorijos rasymas grynai buvo tam, kad zmones cia galetu pasipykti ir papykti :) Nes kitokios naudos is sios istorijos tokio smulkaus aprasymo nematau". Nauda yra ta, kad prašoma atsiliepti žmones, kurie pažįsta nuotraukoje nufotografuotą kalytę, kurios jau nebėra. Tikrai tikėtina, kad ją gali pastebėti žmonės, kurie žino, kur ir pas ką ji gyveno. Taigi aš nežinau, ar dar gali būti prasmingesnė nauda, kai ieškomi neatsakingai pasielgę gyvūno šeimininkai. Kita nauda yra ta, kad tokiais straipsniais yra informuojama visuomenė, ta jos dalis, kuri galvoja, kad grinda - gyvūnų globos namai, kurie rūpinsis jiems patikėtu gyvūnų iki jo gilios senatvės, o tokių piliečių, patikėkit manim yra l. daug, mes su jais susiduriam prie grindos vartų nuolat ir trečia, kodėl šios kalytės istorija, liūdna istorija nenusipelno būti patalpinta rubrikoje "gyvūnų istorijos", tai juk gyvenusios, žmogumi tikėjusios gyvybės, kuri užgęso, istorjija. Šiaip, perskaičius jūsų komentarą, visai nenustebau: jau seniai įsitikinau, kad lesės svetainėje grindos barti negalima, bet straipsnyje barama ne tik ji, o ir beširdis pilietis
Angelina (2010-07-31)
Taip,It,deja,deja.Tokiu atveju pasitaiko,ir ne taip jau retai.As zinau tokiu atveju.Pirma karta apie tai isgirdau perskaisciusi kazkokiam zurnale vaikino ispazinti ,kaip jis atsikrate savo drauges suns,nes ta ji labai mylejo ,tiesiog is pavydo.Kad skire suniui ,jo manimu daugiau demesio ,negu jam.isveze suni i miska.Mergina net nesuzinojo ,galvojo,kad suo pasimete.Paskui teko tokiu istoriju ir daugiau isgirsti:(
It („Lesė“, Vilnius) (2010-07-31)
Juk tiksliai nežinoma, ar kalyte tikrai buvo to vyro. Galėjo būti neįtikusio kaimyno, arba išvežta be kitų šeimos narių žinios. Tikrai teko girdėti ne vieną, ir net ne dešimt tokių atvejų, kai gyvūnas ne tikrojo jo savininko būdavo "pavežamas" toliau nuo namų, arba atiduodamas į prieglaudą. Kadangi nėra įrodymų tokiai prielaidai atmesti, karantinavimo laikotarpio nesilaikymas nėra pateisinamas, o Mantos noras paviešinti šią istoriją,(kiek mačiau, ir 15min įdėta), mano manymu, pagirtinas. Galbūt kas nors atsilieps ir prašvies situaciją. Nors, manau, mažai tikėtina...
Cpokundra (2010-07-31)
gal ir prašė:) aš jau susipainiojau išties..najo prirašėme čia visko...ko reikia ir ko ne. na tikrai nenorėjau nieko įžeisti savo komentarais-jei taip nutiko-nuoširžiai apgailestauju...nežinau, man pikta, dėl šios ir kitų panašių istorijų-dėl skriaudžiamų ir taip nuskriaustų gyvūnų. o šio straipsnio esmė pagal mane ta, kad šuniui nebuvo suteikta galimybė 14 d. karantinui, nors jis buvo visiškai sveikas ir nesenas
Serioza (2010-07-30)
O vis tik prase. Labai prase, Cpokundra. Pagalbos musu prase tie kas rase apie sunyte (ziur. pavadinima). O mes visos - i filosofinius isvedziojimus. Ir dar kuri mandriau parasys.
Cpokundra (2010-07-30)
Niekas čia nevadino žmonių atbukusiais ir nieko nesuprantančiais, niekas neprašė reikšti agresijos prieš grindą ar garsiai šaukti, niekas neprašė rašyti būtent tokius komentarus, o ne kitokius. gal tiesiog kai kurių reakcija atrodo apatiška-ne dėl to kad nerėkia ar nekeikia necenzūriškai grindos. tiesiog galbūt visi pavargę nuo tokių istorijų
Serioza (2010-07-30)
Na ir kas, kad kazkas kazka"ne taip" pavadino. Nukrito nuo taves ar nuo kito kas nors? Gal nieko nekalbekim, o dar geriau nieko ir nedarykim? VALDZIA pasirupins gyvunais ir,aisku, MUMIS visais.
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-07-30) (foto)
Mano komentaras nebuvo PRIES si straipsni. Mano komentaras buvo pries tai, kad zmogus negali nieko pasakyti apie straipsni kitaip, nei kad is jo norima... O pats straipsnis man buvo idomus ir nieko pries ji netureciau, bet kai zmones vadinami atbukusias tik del to, kad masto kiek kitaip, tai yra tas pats hitlerizmas tik kitoje formoje.
Serioza (2010-07-30)
Vikikute, daznai reikia patyleti, nebutinai visada rasyti kaip kad tu dabar. Kas tau neduoda ramybes? O gal tau labiau patinka skaityti ne apie Grinda ir sveika numarinta suneli, o apie bekoji, beaki gyvuna., kuri reikia reanimuoti? Taigi nebuk teiseja ir taves neteis. Kai zmonems skauda, jie ir raso. Ar ne taip? AS GI VISADA BUSIU PRIES VILNIAUS GRINDA. TAI ATGYVENA.
Vikikute („Lesė“, Vilnius) (2010-07-30) (foto)
Man tai atrodo pats istorijos rasymas grynai buvo tam, kad zmones cia galetu pasipykti ir papykti :) Nes kitokios naudos is sios istorijos tokio smulkaus aprasymo nematau(jei tai butu ideta i koki 15min., gal ir suprasciau, kad cia dalinas visuomenes svietimas... Leses saite jau visi tokiu istoriju skaite milijonus, si niekuo neisskirtine, todel matau tik 1 jos paskirti - sukelti pykciu bangele, kuri niekur nenuves eilini karta)... Na, o kai zmogus, perskaites istorija neraso to, ko butent SIEKIA pamatyti komentaruose naujienos autorius ("idiotai Grinda paskutiniai, reikia juos greiciau uzdaryt, zmogu palikusi kalyte uzmust" ir t.t.), tai tas zmogus, nieko nesupranta, yra atbukes ir pan... Na, man tiesiog atrodo, kad neprivalo kiekvienas taip agresyviai buti nusiteikes ir tai nereiskia, kad visi cia atbuke ar kvaili... Ir nera tik viena medalio puse, o tie komentarai apie Grindos bloguma jau daugumai, daug tokiu naujienu maciusiu zmoniu igrise ir nieko neduoda, tad jei tik del to rasomas straispnis, kad paskatinti zmones, kurie siaip ar taip nemegsta grindos palieti tulzi, tai labai keista... Kitavertus, jei noreta sukelti diskusijas(kas vienintelis logiskas tokio pobudzio straipsnio rasymo paaiskinimas(kai jau ne gyvuno, apie kuri kalbama tarp gyvuju nebera)), labai keista, kad kai jos kilo, zmones isvadinami nieko nesuprantanciais ir atbukusiais...
Serioza (2010-07-30)
Ka gi ir as perskaiciau komentarus. Daug minciu ir emociju sukele sunytes likimas ir jusu visu pasisakymai. Sopa jums visoms, akivaizdu. Visaip kaip tai bandot pasakyti. Bet gal sureaguosiu i Vaivos komentara. Vaivut, tu tokia dar jaunute ir dar taip gyvenimo nemusta.....
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-30)
Turėjau emocingai išreikšti kokia pabaisa yra grinda ir kad toks žmogus turi būti sudegintas ant laužo... :D
Cpokundra (2010-07-30)
Na tikrai keisti kai kurie komentarai, po teisybei perkaičius straipsnį irgi tikėjausi kitokios reakcijos. gal žmonės, netgi dirbantys gyvūnų labui, jau atbukę nuo tų baisių iškrypėliškų gyvūnų kankinimų, skriaudimų, galabijimų ir pan. istorijų, kurių tenka išgirsti, perskaityti kone kasdien. kaip ir chirurgai įpranta prie pjaustomo žmogaus ir ima žiūrėti kaip į mėsą. galbūt atbukę jausmai, todėl ir atsiranda visokių intonacijų - pateisinimas, supratimas. įsijautimas į kito kailį (apie Hitlerį ir kitas sąmokslo teorijas išvis patylėsiu:DDDD) Pagarba straipsnio autorei, jog į kiekvieno nuskriaustojo keturkojo gyvenimo istoriją randate tik jai skirtą raktą.Ši kalytė - moralinio iškrypėlio ir budelių auka, juolab kai prieštaraujama savo pačių įstatams ir meluojama. negalima to suprasti ir toleruoti. Ačiū, kad Jums ne visvien
Ruta1_lggd (2010-07-29)
Atleiskit-parašysiu savo trumpą komentarą. Mačiau šią kalytę pirmą dieną- ji, kaip ir kiekvienas gyvūnas, buvo verta kitos alternatyvos. Kartojau ir kartosiu-kiekvienas gyvūnas gali surasti savo naują šeimininką ir tai tik laiko klausimas. Nauju susitarimu apie negaluojančius gyvūnus mes turėtume sužinoti pirmieji, prieš priimant negailestingą sprendimą. Gal ne visiems pavyko padėti, bet daugeliui- tai tikrai. Kai matai jau saugaus gyvūno akis- Žmogaus širdyje manau sukirba tas jausmas: kaip nedaug trūko... Niekada nepateisinkime beprasmių mirčių...
Ilonakolit (2010-07-28) (foto)
Mielieji, skaičiau komentarus ir pagalvojau tokį dalyką: visi, čia besilankantys neabejingi bejėgei gyvybei. O tai, kad mes čia "apsikoliojam", pasipykstam- žmogiškas savo jausmų reiškimas. Neviltis, bejėgiškumas tiesiog užlaužia rankas ir žmogus tegali "išrėkti" savo nerimą ir savo skausmą dėl nuskriaustojo. Visi mes čia rašome apie tą patį, tik kiek kitokiais žodžiais. MANTA61, pirmuoju savo komentaru aš jokiu būdu nenorėjau pasakyti, kad pritariu "Grindos" poelgiui su šia kalyte, ar su kitais gyvūnėliais, Dieve gink. Kodėl mažylė buvo užmigdyta, tik "Grinda" težino. Mane pirmoje vietoje labai įskaudino kalytės šeimininko poelgis- tiek gyvūnėlio atvedimas į šią įstaigą, tiek pririšimas (tebūnie jis prakeiktas). "Grindos" poelgis man šioje situacijoje atsidūrė antroje vietoje (po šeimininko išdavystės). Mieloji, MANTA, AČIŪ Jums už sunkų sizifišką darbą, nuoširdi pagarba ir susižavėjimas Jūsų pasišventimu ir energingumu.
Vyta (2010-07-28) (foto)
Angelina aisku jei katineliai prasosi i lauka tai baisoka :( Maniskis juodukas tai ipratintas uz pavadelio .Ir tai ti kaime mes misku ismaisom . Suprantu puikiai :(
Angelina (2010-07-28)
Oi,Vyta.O man baisu,as bijau Grindos.Neleidziu savo Kiciu i lauka.Ir viena priezasciu ,Grinda.Nes aplinkui kaip is saugu,kaiminai nenuskriaustu .tik bijau ,kad po masina nepakliutu ,ir Grindai i rankas.Kai lankausi Airijoi ar Anglijoi pas gimines,taip jiems pavidziu ,kad jie nesibaimindami gali savo kicius i lauka leist.:(
Vyta (2010-07-28) (foto)
Angelina taip ir as taip manau.Nors ir atrodo kartais kad kiti galvoja kazkaip piktai, bet turbut visi turi augintiniu ir isivaizduoja savo augintini prirista, uzdaryta narve. Manau sirdis plystu kiekvienam .Na o Grinda , ji dirba tai ka turi dirbti.Ir tik tada kai pasikeis visuomene nebeliks grindos
Angelina (2010-07-28)
Vyta,bet kiekvienam cia ,turbut ir taip atsakymas aiskus .Aisku ,kad negaletu ciabesilankantis taip pasielgti su savo augintiniais.
Vyta (2010-07-28) (foto)
O kas link pasakojimo. Man ne Grinda labiausiai sunervino, o zmogus palikes savo augintini. Pagalvojau is kart save jo vietoje- palikt savo auginta gyvuna, matyt kaip jis bejegiskai draskosi ... - tai gal but visuomenei kiekvienam reiketu ir pradet nuo saves .Su klausimu - ar galeciau taip pasielgti as?
Angelina (2010-07-28)
Vyta,kaip Poviliukas laikosi?
Vyta (2010-07-28) (foto)
Kropke Jus reaguojate lygiai taip pat i mano komentara. Ir lygiai taip pat nepriimate kitu nuomoniu. taigi Priestaraujate pati sau. O del komentaru as pasakiau savo nuomone taip man jie daugiau nei keisti ir nepriimtini.
Kropkė (2010-07-28)
Kalba Vyta ne apie Mantos pasakojimą, o apie jį lydinčius komentarus. Visą laiką mane stebino čia besilankančių, save laikančių gyvybės mylėtojais komentarai. Patikėkite, man dzin ką čia rašinėja, dzin man ir kai kurių nuomonė apie mane. Bet atvirai reiškiama agresija kitokiai nuomonei, tai jau atleiskite. Na ir kaip gi norite patvarkyti grindą, jei taip, švelniai tariant, "keistai' rašinėjate. Jei tai užprogramuota kova iki begalybės - prašau. O tai, kad "jie" pasiunta pasiskaitę, tai visiška tiesa, o po to imasi neadekvačių veiksmų. O po vėl ašaros, prakeiksmai, ir taip be galo, be krašto. Sakau visiškai atsakingai, žinau savais kanalais, jie skaito komentarus ir siunta.
Vyta (2010-07-28) (foto)
Manta61 parasete jaudinanti pasakojima. Daugiau nei keisti komentarai gyvunu myletoju .
Kropkė (2010-07-28)
Angelina, aš pabūsiu korektiška ir neanalizuosiu Jūsų protinių gebėjimų.
Angelina (2010-07-28)
Panasu ,kad ,ne:)
Kropkė (2010-07-28)
Keistas klausimas. Mano katinai visi sveiki ir gyvi jau daug metų. Pas mus niekas nekviečia grindos, nors yra tikrų katinų nekentėjų. Jei Jūsų manymu yra paprasčiau rietis su visu pasauliu dėl savo katinų - Jūsų pasirinkimas, aš pasirinkau kitą kelią. Maža petarda jokios žalos katinui nepadaro, tik labai išgąsdina. Jei manote, kad geriau nieko nedaryti, o po to raudoti ir keikti visą pasaulį dėl pridaužtų, nunuodytų ar kitaip nudvasintų savo augintinių - tada seliavi - bet tai Jūsų teisė.
Angelina (2010-07-28)
kropke,jus nors pati suvokiate ,ka kalbate?
Kropkė (2010-07-28)
Va va Angelina, Hitleris irgi sakė - žydų neturi būt ir basta. Ar tik neeinate jo pėdomis deklaruodama, kad neturi būti to, ko Jūsų galva neturi būti. Aš savo ūkyje labai jau keistai, Jūsų požiūriu, sprendžiu katinines problem su kaimynais nemėgstančiais katinų. Aš pati nupirkau kaimynui mažų petardų, kad jis galėtų išvaikyti mano ir kitos draugaitės kacus iš savo kiemo. Manote aš žiauri? Jūsų požiūriu taip, draugaitės katininės kaimynės taip (ji visą laiką atvėrusi gerklę vėdina skrandį bardamasi su kaimynu). Mano manymu (tai jau patikrinta), geriau kacas vieną kartą išsigas iki apsikakojimo, bet liks gyvas, sveikas ir prie namų. Pakanka vienam kacui vieną kartą "gauti" petardą ir metus, kitus į tą kiemą jis nežiūri. Ir kaimynas, kur kacų nemyli, patenkina savo tam tikrus kraugeriškus poreikius be kraujo praliejimo.
Varnele (2010-07-28) (foto)
na ir turgu cia padaret...
Angelina (2010-07-28)
Manta,normaliai jus reaguojate,kiekvienas zmogus ,turintis nors siek siek gyvus jausmus taip reaguotu.Cia daug ko nezinai ir ta pikta darosi ,o kai matyti ta bruda kasdien ,kur cia isliksi ramus.O suprasti galima viska pasaulyje ,norint .Ir visus karus,ir net fasizma.Mano dukra vis svajoja Hitlerio knyga paskaityti ad ji suprast ,kas ten jo galvoje vyko.Bet ar reikia ,Kropke ,viska suprast?yra dalyku ,kuriu neturi but ,ir basta ,kam dar suprast.Viska bandyti suprasti ,galva sprogs.Viena reikia ,pagaliau suprast .Reikia laikytis istatymu ir taisykliu .VISIEMS.ir valdziai ir paprastam pilieciui ,nes pirti ir kapuosae mes visi lygus.As irgi uz konsruktivus dialogus ,bet kaip ten bebutu ne visada tai veikia.O kad musu visuomene su daug blogybiu yra susitaikiusi ,irgi faktas.Ir cia ir yra jos kalte .O kad tokiu Mantu deka mes tobuliejam ir einam i preki ,irgi faktas.Gal zmogus irgi ne viska labai teisingai daro,juk zmogus.Bet DARO,ne tyli ,ne taikstosi.Bando kazka keisti i gera.Tai tik sveikinti reikia.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
gal ir nežinom
Manta61 (2010-07-28) (foto)
Kropke, be reikalo parašėte šią frazę - "Konstruktyvus dialogas daugiau duoda negu pedagoginiai pamokslavimai". Jūs net neįsivaizduojate, kad į mėnesį du tris kartus prie apskrito stalo renkasi LGGD Vilniaus sk., vet tarnybos, savivaldybės ir grindos atstovai. Konstruktyviai, ramiai pakalbame, sustatome į vietas visus sąlyčio taškus, išsiskiriame, o grindoje jau sekančią dieną pradeda virti darbas iš įpratimo po senoviai, nesilaikant jokių konstruktyvaus pokalbio metu pasiektų rezultatų. Daugiau tikrai nerašysiu komentarų šia tema, bet dar kartą sakau - jūs labai daug ko nežinote, o parašyti čia visko, visų plonybių kol kas negaliu.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
Valdžia kalta dėl to,kad nesilaiko savo taisyklių, nepatikrina visų gyvūnų čipų, nepaskambina šeimininkams ir pan. O aplinka kalta dėl to, kad turime tiek gyvūnų prieglaudose
Kropkė (2010-07-28)
Nu Vaiva prajuokinai (čia nuoširdžiai) - valdžia kalta - aplinka kalta, patys gink die ne. Taip ir iki globalinio pasaulio atšilimo nueisime.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
Mantana, jūs per jautriai reaguojate į kažkokius komentarus, bent jau aš nerašiau, kad "gerai grinda daro, tegu migdo gyvūnus be karantino" ar pan. aš tik sakau, kad ten dirbantys žmonės irgi žmonės, negalima kaltinti visų, jei juos atleistų, ateitų kiti. Čia valdžia kalta dėl tokių nesamonių
Kropkė (2010-07-28)
Na jau prasideda kaip J.Janonio: ar tu matei, kaip grįžęs iš dirbtuvės namo šeimynos tėvas rado vaikus numirusius iš bado...o aš mačiau". Patikėkite tikrai visi čia besilankantys pergyvena ir netoleruoja jaunų, sveikų gyvūnų mirčių, kitaip ir negali būti, tik ne visi (ar dėl temperamento, ar mentaliteto, ar dar bala žino ko) emocianaliai reaguoja į tam tikrus kazusus. Na nereikia "važiuoti", sakant, kad kai kurie pareiškė:grinda gerai padarė užmigdydama. Berods niekas taip nepasakė. Buvo bandyta "įlysti" į grindos kailį, bandyta suprasti, ne pateisinti jos veiksmus. Jei jau Jums tai priešas Nr.1, kovoje už gyvūnų gyvybių išsaugojimą, tai gal pabandykite nors kiek juos suprasti, gink dieve, ne pateisinti. Ar pas Jus, kaip Šopenhaueris - kova pateisina visas priemones. Konstruktyvus dialogas daugiau duoda negu pedagoginiai pamokslavimai. Ir palei tą patį Šopenhauerį - pimiausiai reikia suvokti, kodėl taip daroma, o po daryti, kad būtų daroma kaip Jums norėtusi. Juk jau labai daug pasiekėte, gal kažkokios objektyvios priežastys sutrukdė kalytei pereiti pas jus, gal dar kažkas. Aš, man kam nors nepavykus, pirmiausiai analizuoju, ką padariau aš ne taip, kad taip atsitiko, ir tik išalgoritmavus savo pačios klaidas(ko beveik nebūna), bandau taisyti padėtį. Tik jau ne emocijomis, o racionaliais veiksmais.
Manta61 (2010-07-28) (foto)
Kropke, jei ir jūs išsamiai viską perskaitėt, tai turėtumėt matyti, kad aš ir nereiškaiu garsiai, šūkčiojimais emocijų, parašiau labai konkretų, ramų, be šūkčiojimų straipsnį, bet, kai skaytytojai vis nepaskaitę iki galo ir nesupratę esmės pradeda sakyti, kad gerai ir padarė grinda užmigdydama, tada aš ir pradėjau šūkčioti, jei ramaus normalaus, kokretaus su visom detalėm ir faktais straipsnio nesupranta. Ir dar Kropke, jei jūs sakot, kad užmigdė jauną, sveiką gyvūną bijodami, kad jis neskiepytas ir tuoj užsikrės, tai tada reikia migdyti tą pačią dieną, kai tik atveda, visus ten patenkančius gyvūnus, nes jie visi turi tikimybę užsikrėsti. Kam tada, sukurtos ir raštiškai patvirtintos pačių grindiečių gyvūnų laikymo grindoje taisyklės, jei kada kas ką sugalvoja tada ir naikina - po 1 po 2 po 3 d., yra parašyta - po 14 d. Tam ir duotas terminas, kad naujus šeimininkus turėtų galimybę rasti išduoti senųjų šeimininkų gyvūnai, kad žmonės turėtų galimybę matyti savo ten papuolusį dingusį gyvūną, kurio ieško ir jį išsipirkti. Žiuriu vėl iš naujo kai kuriems reikia aiškinti iš esmės tos įstaigos funkcijas. Mano nuomonė, kad ir kaip netobuli būtų rašytiniai jų nuostatai, bet nors jų reikia laikytis, jei parašyta juodu ant balto, o ne vykdyti savivalę ar savo pykčio bei keršto protrūkius.
Angelina (2010-07-28)
Manta ,ir as daznai lieku nesuprasta ,kai kalba pasuka apie Grinda.as jau pavargau kartoti ,kad man ne todel Grinda nepatinka ,kad migdo.Negirdi aponentai.Man nepatinka jos Darbo metodai.Melas,nesilaikymas savo paciu taisykliu ir t.t.Nenoriu ,kad butu pagauta mano isejusi i lauka kate.Jei tik akivaizdziai maosi ,kad ji namine.O jei butu pagauta ,noriu ,kad man tuojau pat butu pranesta apie tai ,o ne talpinama i patalpas ,kur jie negali garantoti ,kad ji nesusirgs.Jau tiek kartu apie tai rasiau ,Bet atsakymas vel apie migdimus.As ivykdziau visus reikalavimus,cipuota ,moku uz ja mokescius ,tai uz tai noriu gauti kokibiska paslauga ,jei ji pasimes ,o ne kad butu pagauta.Bet ,kai pradedi apie tai diskutuoti ,atrodo ,kad kalbi apie batus ,o kiti apie ratus.Va Leses mergaites kaip greitai atpazista savo buvusias globotines ir susisiekt su seimininkais.O mokescius uz gyvunus juk ne jiems mokam.
Kropkė (2010-07-28)
Visi čia Manta viską supranta, tik ne visi garsiai reiškia emocijas. Pvz., aš ką sužinojau, man grinda pasirodė vos ne kaip "gailestingųjų seserų prieglauda". Aš savo gyvenime daugiau pasiekiu aiškiu, ramiu kalbėjimu, o ne desperatiškais šukčiojimais, sorry, mano nuomonė. Manau diplomatija ir rami kalba be epitetų padės daugiau Jūsų sunkiame darbe. O šunytė buvo užmigdyta, manau, kad nebuvo skiepyta, tam, kad vėliau, jeigu ji neduok dieve susirgtų, ta pati grinda nebūtų vėl ūjama, kad pas juos pasimirė sveikas gyvūnas. Čia manau suveikė - už ką kovojote, ant to ir užsirovėte. Negalėjo gi grinda numatyti, kad visokie pašlemėkai "rokenrolo greičiu" riš šunis prie tvorų.
Cpokundra (2010-07-28)
Būtų labai smagu, kad paaiškėtų tas ponulis, na jo vardas pavardė, kad būtų paviešinta bent jau. Tokių dėdžių ir tetų nemažas skaičius per dieną atveda nereikalingus gyvūnus, bet na va čia toks vistiek įdomesnis atvejis-pabėgimas grindai iš po nosies, palikus pririštą šunelį. Galbūt grinda griežė dantimis dėl to-na vistiek išdūrė dėdė, užtat taip greit ir atsikratė sveikos kalytės-atkeršijo jai
Affaja (2010-07-28)
Manta61, niekas čia Grindos negina, paprasčiausiai nesinori taip imti ir puldinėti kitų neišsiaiškinus visko, o kad užmigdė tepraėjus tik 2d. karantino, tai čia dabar jau ant jų sąžinės krinta viskas. . .
Angelina (2010-07-28)
Manta ,cia viskas yra daug paprasciau.Sunyte neprieme,vyras ja vistiek paliko ir paspruko.Grindos darbuotojai supyko ir isliejo pikti ant kalytes ,ja uzmigdidami.O paaiskino viska ,kad ji stresavo.
Cpokundra (2010-07-28)
Na ne darbuotojus, valdžią tarkime... Aišku, kad darbuotojai daro tai ka jiems liepia, bet yra gi galva kuri viską sprendzia
Manta61 (2010-07-28) (foto)
keista, bet gyvūnų globos svetainėje visi normaliai, kaip ir reikia suprato esmę, kai šis straipsnis automatiškai pateko ten, kokie skirtingi svetainių skaitytojai
Manta61 (2010-07-28) (foto)
VISIEMS, KURIE NESUPRANTA -ŠUNELIS BUVO JAUNAS IR SVEIKUT, SVEIKUTĖLIS, TIK ILGĖJOSI LABAI JO IŠDAVUSIO ŠEIMININKO, nekritikuokit, kad rašau didžiosiomis raidėmis, taip norisi rėkti, nes tikrai tikėjausi ne tokios reakcijos į šį straipsnį
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
gal ir nesupratau iki galo, kas parašyta,tai karantiną turi išlaikyti tokį, koks nustatytas, bet čia gal reiktų kaltinti grindos valdžia, bet ne darbuotojus... Nors sakau, aš pažįstu tik 1 vetę šiek tiek
Affaja (2010-07-28)
Matot, čia irgi neaišku ar tas šunelis kentėjo fiziškai ar psichologiškai, jei ji tikrai su įrodymais buvo sveikut sveikutėlė fiziškai tai tikrai nepritariu Grindos poelgiui.
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
na, juk neįmanoma surasti namų visiems gyvūnams grindoje, dėl to juos ir migdo. nelabai surpatau, kodėl jie negali migdyti, juk toks jų ir yra darbas. Iš tiesų kur dėti šitokį kiekį gyvūnų? Galima sterilizuoti ir paleisti tuos, kurie buvo sugauti gatvėse, bet tie,kurie augo namie, gatvėse nelabai ilgai išgyvens. Jūs namos , kad grindos darbuotojai su malonumu žudo gyvūnus? Nežinau aš apie juos visus, bet su viena vete teko kalbėtis ir ji pasirodė tikrai labai faina, turbūt dar nesenai baigė akademiją ir nerado kitos darbo vietos
Manta61 (2010-07-28) (foto)
Ačiū Cpokundra, kad nors kas nors supranta straipsnio esmę, turbūt karštis veikia žmones, nebemoka skaityti lietuviškai
Cpokundra (2010-07-28)
Na man irgi keista, kai žmonės patys dirbantys gyvūnui labui gina grindos darbuotojus, nes "jie juk irgi žmonės". ta kalytė cypė turbūt visą laiką, užkniso juos ten, tai ir nudūrė neišbuvus jokių 14 d.
Manta61 (2010-07-28) (foto)
Vaiwa, Ilona, aš matau jūs abi nesuprantat, ką blogo šiuo atveju padarė grinda, na aš nustebus - kartoju, kas jau parašyta straipsnyje - jie nusižengė net savo pačių nuostatoms ir taisyklėm; naikinti sveiką, jauną (akcentuoju šiuos du žodžius) gyvūną, tik po to, kai jis išbūna 14 d. karantino laikotarpį ir nebūna padovanotas. Ši sveika, jauna kalytė išbuvo tik 2 d., o prieš savaitę viename susirinkime man vet. tarnybos ir grindos vadovai akis drąskė (kai aš pasakiau, kad migdo ir karantino terminui nepraėjus gyvūnus grindoje) sakydami, kad jokiu būdu to negali būti ir to nėra, kad mes juos šmeižiam. Tai šis atvejas, patvirtintas konkretaus gyvūno mirtimi skiriasi nuo pačių grindos rašytinių taisyklių ir akių drąskymo man prieš savaitę
Vaiwa („Lesė“, Vilnius) (2010-07-28)
Šeimininkas yra paprstas žmogus, kokių pilną, kuris nelaiko gyvūnų lygiais su žmonėmis, laiko juos žemesnės klasės atstovais. Praktiškai visiems tai atrodo normalu. Bet grindos darbuotojai juk nėra tokie blogiečiai, jie juk turi dirbti savo darbą ir viskas, kodėl ant jų taip rašoma...
Ilonakolit (2010-07-27) (foto)
Mielieji, bausmės, bausmės ir dar kartą bausmės gali kažką keisti. Tautos intelekto lygis smagiai ir sparčiai ritasi žemyn- ne aš sugalvojau- specialistai (psichologai, psichiatrai, pedagogai) apie tai prabilo. O debilui jokie aiškinimai ir pasakojimai apie atjautą nesuprantami ir tik realios ir skausmingos (visomis prasmėmis) bausmės galėtų kažką keisti. O "Grinda"... Kad ir kaip man nepatinka, bet turiu pripažinti- jie tik dirba savo darbą. Ir dirbs vis didėjančias tempais. Kol žmonės nesterilizuos savo augintinių, kol veis (veislynai- lygioje gretoje), tol "Grinda" žudys ir naikins, o visokie veisliniai puspročiai temps gyvūnus jiems. Čia, mielieji, Lietuva- čia kvailumas, primityvumas, iškrypėliškumai ir niekingumas- teigiamos ir džiugiai toleruojamos asmens savybės.


Komentarus gali palikti tik prisijungę lankytojai.
Viešoji įstaiga „Lesė“. Įm. kodas: 300709225. Adresas: Savanorių pr. 33-91, 03128 Vilnius (laiškams).
Tel. 8-605-33452 (Vesta). El. paštas: info@lese.lt. Bendra a/s: LT647044060005976183 (SWIFT: CBVILT2X)
Statistika Prisijungę: 60